מוצרי החשמל יוזלו? נכנסה לתוקף הפעימה השניה ברפורמת הייבוא

איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on מוצרי החשמל יוזלו? נכנסה לתוקף הפעימה השניה ברפורמת הייבוא

הפעימה השנייה ברפורמת הייבוא נכנסת לתוקף: החל מהיום ניתן יהיה לייבא שורת מוצרי חשמל על בסיס דרישות נצילות האנרגטית המקובלות בעולם. הרפורמה צפויה לחסוך לציבור כ- 1.5 מיליארד ש"ח בשנה

מכולת ייבוא בנמל. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרפורמה בייבוא: במסגרת הפעימה השניה שנכנסת לתוקף היום, ב-01/09, ניתן יהיה לייבא מוצרי חשמל ביתיים ומוצרי חשמל תעשייתיים על בסיס הצהרה בלבד, ללא צורך בבדיקת יבוא של מכון התקנים. בנוסף דרישות הנצילות האנרגטית של ישראל הותאמו למקובל באירופה כך שניתן יהיה לייבא את אותם המוצרים על בסיס הרגולציה האירופית. מדובר בהיקף שוק שמוערך על פי משרד האנרגיה בלמעלה מ-10 מיליארד ש"ח

בין המוצרים שנכללים בפעימה זו: מזגנים, מקררים, מכונות כביסה, מייבשים, נורות, מדיחי כלים, תנורים, מסכים וכן מוצרי חשמל לתעשיה.

פעימה זו מצטרפת לפעימה הראשונה ברפורמה לפתיחת המשק לייבוא שנכנסה לתוקף ב-01/06 במסגרתה עברו כ-130 תקנים למסלול הצהרה בלבד, וזאת במקום בדיקת כל משלוח בכניסה לארץ ובדיקות דגם. בנוסף, כ-300 תקנים ניתן כיום לייבא במסלול יבוא בהצהרה לפי תקן בינלאומי, כך שבוטלה לגביהם התקינה הייחודית שהיוותה חסם משמעותי לתחרות.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "רפורמת הייבוא היא בשורה משמעותית לצרכן הישראלי שתחסוך מיליארדים בכל שנה והכל בזכות רפורמה פשוטה ומתבקשת שמורידה חסמים ומגבירה תחרות. לא צריך להמציא את הגלגל ולהוסיף ביורוקרטיה עם רגולציה ייחודית ומיותרת – מדיח שנמכר באתונה טוב גם לעפולה, מכונת כביסה שנמכרת בליסבון טובה גם לרמת השרון".



0 תגובות